Nasveti za izboljšanje komunikacijskih veščin

Nasveti za izboljšanje komunikacijskih veščin

Dobre komunikacijske spretnosti so tisto, kar vsi delodajalci iščejo in visoko cenijo pri svojih zaposlenih, tudi študentih ali dijakih v okviru študentskega dela. Učinkovito komuniciranje, oz. pravilno izražanje potreb in poslušanje sogovornika, pa ni pomembno le na poslovnem področju. Zato je priporočljivo, da čim prej spoznate pomen dobrih komunikacijskih veščin in se posvetite njihovemu izboljšanju.

Ne glede na to, ali svoje ideje predstavljate na sestanku ali pa morate organizirati pošiljanje blaga po kurirski službi – vaše verbalne veščine vam lahko pomagajo hitro in učinkovito opraviti nalogo. Pogosto je veliko hitreje opraviti določene naloge z enim telefonskim klicem kot s pošiljanjem SMS sporočil ali e-pošte. Da bi bile naloge s tvojega seznama dnevnih opravil med študentskim delom vedno opravljene pravočasno je pomembno, da učinkovito komuniciraš.

Zato v nadaljevanju preberi, katere komunikacijske spretnosti so najpomembnejše za vsakodnevno komunikacijo, nato pa še nasvete, kako jih izboljšati. S temi nasveti boš zlahka izboljšala svoje komunikacijske veščine, kar ti bo koristilo tako na univerzi kot v bodoči službi.

Najpomembnejše komunikacijske veščine, ki jih moraš obvladati

Če želiš biti odličen komunikator že med študentskim delom, je pomembno, da obvladaš naslednje veščine.

Govorna veščina

Veščina govora in jasnega izražanja svojih idej bi morala biti ena od veščin, ki jih imaš. Ne glede na to, ali opravljaš izpit ali prodajaš izdelek zainteresirani stranki, predstavljanje idej na jasen in razumljiv način je ključnega pomena. Poskusi poskrbeti, da v stavkih, ki jih izgovarjaš ne bo preveč nerazumljivih izrazov. Če moraš uporabljati strokovno terminologijo, jo uporabljaj pravilno. Tvoji stavki naj bodo jasni, logični in brez pretiranega kompliciranja.

Z izboljšanjem govornih veščin boš videl, da ti bo uspelo s svojimi idejami in besedami prebuditi čustva v tistih, ki te poslušajo. Če imaš ustvarjalne ideje in jih znaš predstaviti profesorjem, kolegom, strankam ali delodajalcem, boš uspešen.

Veščina pisanja

Včasih moraš svoje zamisli predstaviti pisno, zato je pomembno, da se naučiš izražati tudi na ta način. Pisanje e-pošte, poročil in podobnih oblik vsakdanje poslovne komunikacije moraš imeti v malem prstu. Torej vse, kar se naučiš med študijem s pisanjem esejev in seminarskih nalog, te pripravi na študentsko delo in zaposlitev. Tudi priprave predstavitev ali pisanje poročil zahtevajo analitičnost in jedrnatost, za kar si moraš prizadevati tudi pri njihovem pisanju.

Veščina aktivnega poslušanja

Čeprav je zelo pomembno kako predstaviš svoje ideje, je še pomembneje, da znaš poslušati druge. Razumevanje procesa aktivnega poslušanja pomeni, da se vključiš v vsako sogovornikovo misel in ji slediš, da bi ustvaril produktivno vzdušje, v katerem poslušata drug drugega in prideta do skupnih zaključkov.

Eden od načinov aktivnega poslušanja sogovornika je, da se osredotočiš na njegovo neverbalno komunikacijo. ❗Če česa ne razumeš, postaviš vprašanje in počakaš na dodatna pojasnila. ❗Na koncu ponoviš ključne stavke iz pogovora in preveriš, ali imata enaka stališča o vseh vprašanjih.

Vse to ti bo pomagalo bolje poslušati in razumeti sogovornika, pa tudi vzpostaviti močno povezavo s sodelavcem ali stranko.

Veščina pogajanja

To je vsekakor veščina, ki ti bo najbolj koristila pri študentskem delu, vendar to ne pomeni, da je ne boš uporabljal tudi v zasebnem življenju. Če želiš biti dober pogajalec, je pomembno poslušati sogovornika in njegove potrebe.

Tudi če si želita različne stvari, poslušaj drugo stran in ugotoviti, kje se vajini interesi prekrivajo. V vsaki situaciji obstajajo skupni interesi, zato je pomembno predlagati rešitve, ki bodo prinesle največje koristi obema stranema. Pri pogajanjih s strankami je ta veščina lahko ključnega pomena za sklenitev posla.

Nasveti kako postati boljša komunikatorka

Vadi svoje komunikacijske veščine

Tako kot pri učenju vseh veščin, je vadba tista, zaradi katere postajamo vedno boljši. Enako je s komunikacijskimi veščinami, ki bi jih morala vaditi vsak dan.

Če si še vedno na fakulteti, se prijavi kot prostovoljka za vodenje skupine kolegov pri določeni dejavnosti. Če si še dijakinja, prosi nadrejene za pisanje e-pošte, pripravo ponudb, komunikacijo z dobavitelji ali pisanje poročil.

S tem boš postopoma postala bolj sigurna vase in v svoje komunikacijske veščine. Ne bo ti več nerodno poklicati poslovnega partnerja ali odločevalca. Vedela boš, da so se tvoje veščine prepričevanja okrepile in da bo en telefonski klic prinesel želeni pozitivni rezultat.

Prav tako boš z vadbo ugotovila, kje delaš napake in kje lahko narediš spremembe in izboljšave. Zelo pomembno je, da se učiš na svojih napakah, saj lahko le tako napreduješ.

Poskusi se sprostiti

Pri komuniciranju, ustnem ali pisnem, je zelo pomembno, da se čim bolj osredotočiš na temo predstavitve, ne pa na nervozo in strah. Zopet, vadba je tista, ki ti bo pomagala, da se sprostiš in se počutiš samozavestna v svoji komunikaciji.

Telefonska komunikacija je seveda nekaj, kar je za večino pripadnikov digitalne generacije izven cone udobja. Toda z nekaj vaje lahko tudi to postane običajna rutina zate.

Poskusi se posneti pri predstavitvi ideje in ugotovi, kaj delaš narobe in kje bi lahko naredila spremembe. Za samozavest in popolno komunikacijo je zelo pomembno, da veš o čem govoriš, zato se osredotoči na informacije, ki jih moraš predstaviti sogovorniku in si jih dobro zapomni.

Načrtuj, kaj boš rekla ali napisala

Ne glede na to, ali se pripravljaš na ustno ali pisno predstavitev ideje je pomembno, da vnaprej načrtuješ vsebino. Čeprav je improvizacija lahko odlična veščina, ki jo je treba razvijati v nepredvidenih situacijah je še vedno bolje, da večino vsebine nadzorujemo pred predstavitvijo.

Svojo izvedbo predstavitve lahko načrtuješ vnaprej; prav tako pa lahko pripraviš nekaj osnovnih zamisli za e-pošto in jih pozneje dopolniš. Vse to bo prispevalo k temu, da boš premislila večkrat o temi, se dobro pripravila, pridobila samozavest in se na koncu dobro predstavila.

Študentski servis Mjob ti pomaga postati boljši komunikator

Naše nasvete o izboljšanju komunikacijskih veščin lahko uporabiš v številnih situacijah. Ne glede na to, ali iščeš študentsko delo ali želiš, da te v podjetju opazijo po opravljeni študentski praksi in da dobiš službo, so dobre komunikacijske spretnosti pomembne. Zato si prizadevaj za njihovo izboljšanje, obiskuj tečaje in uporabljaj naše nasvete v praksi. Želimo, da postaneš najboljša v svoji ekipi in zgled drugim.

Preberi še:

Datum objave: 4. november 2022