Pogoste začetniške napake pri zaposlitvi

Najbolj pogoste začetniške napake pri prvi zaposlitvi

Pri prvi zaposlitvi se je težko znajti in za nekoga, ki je na začetku svoje kariere, je to pogosto zelo stresno življenjsko obdobje. Tudi, če si študij zaključil z najvišjimi ocenami in priznanji, je prva zaposlitev polna izzivov, s katerimi se je potrebno spoprijeti. Pred tabo je ovinkasta pot, ki vključuje veliko učenja o poslovni kulturi znotraj podjetja, postavljanje pravih vprašanj ob pravem času, vzpostavljanje odnosov s kolegi in predvsem veliko delovnih ur. Pritiski, ki ji doživljaš ob začetku zaposlitve so lahko veliki, vplivajo pa tudi na tvoje razpoloženje in rezultate pri delu.

Se je možno izogniti začetniškim napakam pri prvi zaposlitvi? Seveda. Vsi smo že slišali za napotke glede ustreznega stila oblačenja, pravočasnega prihoda na delo in podobno. Iz bogatih izkušenj ekipe študentskega servisa Mjob lahko sklepamo, da so ti nasveti le začetek in je treba biti pozoren tudi na druge pomembne dejavnike. Pred prvim delovnim dnem preberi naš blog o najbolj pogostih napakah, ki jih začetniki storijo pri svojem prvem delu.

Napaka št. 1: Ne poskušaj že prvi dan postati superjunak

Si navdušen nad prvim delovnim dnem in želiš čim prej korenito spremeniti podjetje, v katerem si se zaposlil? Ustavi se in počakaj minuto. Nadrejeni bodo veliko bolj navdušeni nad teboj, v kolikor te bo prvo zanimalo delovanje podjetja in se boš želel naučiti osnovnih delovnih procesov, povezanih s tvojim delovnim mestom. Prični z osnovami, saj na nikogar ne boš naredil posebno dobrega vtisa, če boš že v samem začetku prelival razne revolucionarne ideje in izgovarjal iz knjig naučene izraze.

Le malo sodelavcev ima potrpljenje za mladega in navdušenega kolega, ki se želi dokazati ter uvesti nova pravila v sistem. Prav zato je najbolje, da se najprej dobro naučiš delovanja sistema in šele nato pričneš s podajanjem novih idej ter predlogov za izboljšanje. Navduši kolege s svojo predanostjo vendar ne prehitevaj.

Ko bodo osnove osvojene, bo dovolj priložnosti, da pokažeš vse kar znaš ter predlagaš konstruktivne rešitve. Na voljo bo dovolj časa za predano delo in doprinos k napredku podjetja, toda pred tem poskusi dobro razumeti, zakaj si tukaj.

Napaka št. 2: Ne prosiš za pomoč, ko jo potrebuješ

Od novih sodelavcev nihče ne pričakuje, da bodo vedeli in znali vse. Čeprav se včasih res tako zdi, to navadno pomeni, da nadrejeni poskušajo razumeti obseg odgovornosti, ki ti jih lahko zaupajo. Bistvo je v tem, da delodajalci in sodelavci pričakujejo aktivno postavljanje vprašanj s strani novo zaposlenih in vzpostavitev proaktivnega odnosa, ki ne vodi v napake, katere morajo za tabo kasneje popravljati sami.

Če nekaj ni dovolj jasno sporočeno, je priporočljivo poiskati pomoč ali zaprositi za dodatna pojasnila. Veliko je bolj izkušenih sodelavcev, ki so pripravljeni z veseljem deliti svoje znanje ter izkušnje z mlajšimi, saj so bili nekoč tudi sami na enakem položaju. Vprašaj, ker je to najboljši način učenja.

Napaka št. 3: Premalo komunikacije

Po nekaj mesecih prve zaposlitve še naprej redno obveščaj nadrejenega o napredku tvojih zadolžitev, kaj si dosegel pri uresničevanju določenih dejavnosti in ostalo. Takrat boš verjetno že razumel, koliko nadrejeni pričakuje od tebe in na kakšni poti si. V kolikor želi nadrejeni prejemati poročila o tvojem delu, jih ne pozabi redno pošiljati z natančnim opisom nalog, težav ter napredka.

Poleg rednih poročil, nadrejene obveščaj tudi o vseh izrednih dogodkih, ki bi lahko vplivali na tvoje delo in učenje. To je še posebej pomembno pri kakšni slabi novici, ki mora čim prej prispeti do nadrejenega. Če se želiš izogniti neprijetni situaciji, naj nadrejenemu informacije za prvič poda kdo od sodelavcev, potem je pravočasna ter odkrita komunikacija zelo pomembna lekcija, ki se je moraš čimprej naučiti.

Napaka št. 4: Si del pisarniških tračev

Ko si v novi službi, lahko zelo enostavno zaupaš svojim kolegom, ko se začnejo pritoževati, govoriti o nadrejenih ali začnejo predstavljati teorije zarote ter tajne načrte, ki jih imajo v vodstvu podjetja. Mislili boste, da poznajo situacijo v podjetju in zato tudi mislili, da imajo prav.

In ne, nimajo prav. Nekateri starejši kolegi, ki so že dolgo v podjetju, imajo lahko različne razloge – osebne ali poslovne narave, zaradi katerih se vedejo na določen način in iščejo zaveznike, ki jih bodo podpirali. Novi zaposleni, zlasti če so začetniki, ne bi smeli biti del pisarniških tračev, ampak bi morali biti odprti za neodvisno komunikacijo z vsemi zaposlenimi ter pripravljeni na trdo delo. Ogovarjanje ne pušča dobrega vtisa in se ga je potrebno izogibati tudi kasneje.

Napaka št. 5: Dane priložnosti ne ceniš dovolj

Morda prva služba ne bo sanjska, vendar ti to ne sme preprečiti, da bi se pokazal v najboljši luči in izkoristil vse priložnost za učenje ter sklepanje novih poznanstev.

Na prvo zaposlitev glej kot, da je poligon spretnosti – pripravljal boš predstavitve, se udeleževal sestankov in dogodkov, spoznaval boš ljudi svoje starosti in starejše kolege, od katerih boš pozneje lahko dobili tudi odlična priporočila in kdo ve, morda boste v prihodnosti še sodelovali.

Že z majhno spremembo razmišljanja boš spoznal, koliko se lahko naučiš na svojem prvem delovnem mestu in kako koristne bodo te izkušnje za tvojo nadaljnjo poklicno pot.

Zdaj, ko si se podučil o začetniških napakah pri prvi zaposlitvi si oglej, katere so najpomembnejše kadrovske lekcije, ki smo se jih naučili v preteklem letu.