Kaj se šteje za dober nastop na razgovoru za službo?

Ko se pripravljate na razgovor za službo, ste navadno pozorni na to, kaj boste povedali, poskusite vaditi in kako boste to sporočili, vadite trden stisk roke, natančno izberite kombinacijo oblačil, ki jih boste nosili in bodite pozorni na podrobnosti. Vse to je izjemno pomembno za prvi in ​​vsak naslednji vtis, ki ga boste pustili na zaposlovalcu, a obstaja še nekaj bistveno pomembnejšega – pozitiven odnos. To je tisti element, ki si ga bodo vsi zapomnili, poleg katerega bodo postavili veliko zvezdo in vam napisali pozitiven komentar.

 

Med pogovorom z rekruterji, se imate priložnost predstaviti v najboljši luči, pokazati najboljše lastnosti svoje osebnosti in na bodoče delodajalce pustiti splošno pozitiven vtis. Pogosto lahko prevlada pozitiven odnos kot najpomembnejši dejavnik, ki temelji na tem, kdaj se bodo kadroviki odločili v vašo korist. V nadaljevanju tega spletnega dnevnika boste imeli priložnost prebrati, kaj se šteje za uspešen nastop na razgovoru za službo, kaj je pozitiven odnos, kako to pokazati in zakaj je tako pomemben.

Zdaj pa poglejmo, kaj je potrebno, da zasijete na razgovoru za službo in se pokažete v najboljši luči.

Kaj pomeni pokazati pozitiven odnos na razgovoru za službo?

Če ste mislili, da izkazovanje pozitivnega odnosa pomeni le prijaznost, nasmeh in spontanost, potem imate le delno prav. Od same manifestacije pozitivnosti, je veliko pomembnejše bistvo pozitivnega odnosa, ki ga lahko prepoznamo v želji in motivaciji, da prevzamemo odgovornost za opravljanje dela, pripravljenost na preizkušanje novih metod in učenje novih stvari, pa tudi, da se ne jezite in ne zavzamete obrambne drže, ko se zmotite.

Čeprav ima verjetno vsak od nas včasih razlog, zakaj se na razgovoru za službo ne počuti najbolj udobno, to ne sme biti razlog, da ne pokažemo pozitivnega odnosa, da smo prijetni, prijazni ter predvsem profesionalni. Najpomembneje je, da vse težave pustimo pred pisarno, v katero vstopimo, in pokažemo popolno profesionalnost. Zaposlovalci in delodajalci bodo znali ceniti takšno vedenje.

Kako izkazujemo pozitiven odnos?

Izkazovanje pozitivnega odnosa lahko med pogovorom prinese prijetno vzdušje, tako vam kot tudi delodajalcu. Zato se prepričajte, da se spomnite teh nasvetov, ki vam bodo pomagali med službenim razgovorom ostati pozitivni. Toda še pred prihodom na razgovor, lahko storite tri stvari, ki bodo pozitivno vplivale na vaš nastop.

Kaj narediti pred razgovorom?

Pred intervjujem upoštevajte naslednje stvari: primerno oblačenje, dobra informiranost o podjetju in pozitivno razmišljanje. Pri oblačenju velja rek »ko si dobro videti, se počutiš dobro«, zato si temu primerno izberite “outfit”.

Priporočamo, da se držite formalne “kode oblačenja”, dobro zlikajte belo srajco, zloščite čevlje in si zapnite vsaj en gumb na jakni. Nosite to, kar vam je udobno in počutili se boste močni in sposobni, to pa bodo opazili tudi drugi. Če ne želite preveč tavati pri izbiri barv, potem je črno-bela najbolj varna kombinacija. Poskrbite za izbiro nakita in bodite diskretni, tako velja tudi za ličila.

Naslednja stvar, ki jo morate storiti, je temeljita raziskava podjetja, h kateremu greste na razgovor za službo. Vprašanja o poslanstvu, viziji, dejavnostih, s katerimi se ukvarjajo, so obvezna in če ne veste, kako odgovoriti nanje, ne boste pustili dobrega vtisa. Torej, raziščite spletno stran, poglejte LinkedIn profil podjetja in se dobro pripravite. Če boste obveščeni, boste delodajalcu jasno povedali, da vas delo zanima in boste veliko bolj samozavestni v svojem delovanju.

Tretja stvar, na katero lahko vplivate pred samim intervjujem, je način razmišljanja. Če v pogovor vstopite z negativnimi mislimi v glavi, bo to vidno na vas in naborniki bodo to jasno opazili. Torej, preden se prijavite na razgovor, vsekakor premislite o vseh uspehih in odličnih rezultatih, ki ste jih dosegli do zdaj. Spomnite se določene situacije, v kateri ste bili najbolj ponosni nase, in na razgovor za službo vstopite s takim občutkom.

Kaj storiti na razgovoru za službo?

Poskrbite za neverbalno komunikacijo, torej za to, koliko mahate z rokami, kako z gestami poudarjate pomembne besede in kar je najpomembneje – kako držite telo. Drža je eden najpomembnejših načinov, s katerimi sogovornikom sporočamo, koliko samozavesti imamo.

Če sedite zggrbljeni, se izogibate očesnemu stiku ali telo obrnete nasproti rekruterju, lahko ustvarite vtis prestrašene in negotove osebe. Namesto tega sedite pokonci, čim bolj nazaj in rekruterju glejte naravnost v oči. Tako boste pokazali samozavest, še preden boste spregovorili.

Čeprav kandidati, ki pridejo prvič na razgovor za službo, običajno mislijo, da se izražajo zelo jasno in jedrnato, na splošno ni tako. Zato skušajte svoje misli oblikovati tako, da zvenijo natančno in jasno. Ne uporabljajte izrazov, za katere ne veste natančno, kaj pomenijo, saj bistvo ni v tem, da bi se slišali pametno, ampak da bi vas razumeli, kaj govorite. Izpustite korake, pozabite na žargon in vedno poskušajte misel dokončati.

Naslednja stvar, na katero morate biti pozorni, je poslušanje. Pokažite, da aktivno in previdno poslušate in odgovarjate na vprašanje nabornika, ko ga poslušate. Osredotočite se na pravilno razumevanje in razlago vprašanja, ki vam ga postavljajo, da boste dobili čim bolj natančen in popolen odgovor. Če potrebujete dodatna pojasnila, se jih ne bojte vprašati, ker kažejo, da ste pozorno poslušali in že razmišljate o odgovoru.

Pokažite, da ste na razgovor dobro pripravljeni, tako da natančno veste, kako našteti točke iz življenjepisa, ki vas opisujejo kot dobrega in predanega kandidata je. Zelo je pomembno,  da pretekle izkušnje povezujete z nalogami delovnega mesta, na katerega ste se prijavili. Tudi, če za določene naloge iz opisa delovnega mesta nimate ustreznih izkušenj, lahko to nadomestite z korektnim odnosom, zanimanjem in navdušenjem. Na ta način boste pokazali izjemno zanimanje za službo, ki je včasih na začetku vaše kariere pomembnejša od kvalifikacij.

Ne pozabite se nasmejati, saj se boste tako z zaposlovalcem počutili udobneje. Potem se, če obstaja priložnost, pošalite, pokažite, da imate dober smisel za humor, in nasmejte bodoče delodajalce. To je zelo pomembno, saj vsi radi sodelujemo s pozitivnimi in duhovitimi mladimi. Vendar ne pozabite, da ne smete biti preveč sproščeni, zato preklopite na ‘vi‘ in ostanite na visoko strokovni ravni komunikacije.

S pomočjo teh vprašanj dobite priložnost, da še bolj izstopate

Ob koncu tega spletnega dnevnika, želimo opozoriti na nekaj vprašanj, na katera se morate pripraviti, saj vam dajejo priložnost, da izstopite in pokažete, da ” to lahko storite’. Poglejmo, katera so ta vprašanja:

  •         Opišite glavno oviro ali konfliktno situacijo pri prejšnjem delovnem mestu / projektu. Kako ste ga premagali in rešili? Cilj je pokazati, kako razumete, da so nekatere ovire le začasne, da jih lahko premagate.
  •         Kako se obnašate v situaciji, ko vas nekaj prosijo in mislite, da za to nimate dovolj zmogljivosti? Ljudje, ki želijo pokazati, kako zmorejo vse, se ne bojijo novih izzivov in izstopajo iz cone udobja.
  •         Kako ste pomagali enemu od svojih kolegov ali strank, čeprav tega ni bilo v opisu vaše službe? Kandidati, ki trdijo, da trdo in predano delajo za ekipo, se ne bojijo pomagati kolegom, da nalogo opravijo čim prej. Prav tako lahko zelo cenijo pomoč kupcu, da čim prej reši določeno težavo.

 

Upamo, da se boste spomnili nekaterih teh nasvetov in jih uporabili na naslednjem zaposlitvenem razgovoru, ko pa ga dobite, preberite blog o najpogostejših napake, ki jih začetniki naredijo pri svojem prvem delu.

Do naslednjega spletnega dnevnika preverite, kako se lahko pridružite Študentskemu servisu Mjob , oglejte si najnovejšo ponudbo dela na naši spletni strani ali si prenesite mobilno aplikacijo Mjob.